Informationsportal: News, Fragen & Antworten und Hilfe
Hilfe zu Greylisting / Postgrey
Informationen zu Greylisting / Postgrey
English version below
Sie wurden zu dieser Seite geleitet nachdem eine von Ihnen gesendete E-Mail nicht zugestellt wurde und Sie stattdessen eine Meldung in dieser Art erhalten haben:
Recipient address rejected: Greylisted for 180 seconds, see http://www.raumopol.de/info/greylisted/
Unser E-Mail-Server hat diese Fehlermeldung ausgegeben, weil wir ein System benutzen um Spam und Viren-Mails dauerhaft ablehnen zu können. Wir nutzen dazu die Protokoll-Standards von SMTP und das Programm postgrey. Sie müssen nichts weiter tun, Ihre E-Mail wird wahrscheinlich nur verzögert zugestellt.
Wenn Sie sich über Greylisting informieren möchten, können Sie dies hier.
Wenn Sie meinen, dass dies ein Fehler in unseren Systemen ist oder ein Problem melden möchten, senden Sie uns bitte eine E-Mail an postmaster@raumopol.de.
You came here probably after seeing a mail of yours being rejected with a message like this:
Recipient address rejected: Greylisted for 180 seconds, see http://www.raumopol.de/info/greylisted/
The mail server generating this error message is using a system called Greylisting to filter spam and viruses. It relies on Mail Servers behaving according to the standards and usually doesn't require any action by the user. Your mails should only possibly be delayed.
If you see this error message while sending a mail, it probably means that you did something wrong: the configured mail server should trust your machine and thus not apply greylisting at all.
Make sure that you did turn on encryption and authentication for the SMTP server in your mail client. Ask your system administrator if you are not sure about how to configure it.
If you think our mailserver is not configured properly or you think there is a problem please use postmaster@raumopol.de to contact us.